Пошук по сайту

Біологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Заняття

Заняття





Сторінка1/4
  1   2   3   4
Тема заняття : « Сад- штучна екосистема. Догляд  за плодовими деревами «.
 

Мета заняття : - познайомити дітей з плодовими культурами, видами плодових культур;

- розвивати цікавість та бажання доглядати за плодовими культурами;

- виховувати бережливе відношення до рослин;

- виховувати бажання працювати в саду.

Обладнання: малюнки з зображенням плодових культур, картки з завданнями, гербарій.


Хід заняття:


Організаційний момент.

Вивчення нового матеріалу.
(Бесіда з учнями)
- Подивіться, плід якої рослинив в мене в руках?

-Де росте ця рослина ?

- Як ви думаєте,про які рослини сьогодні буде йти мова ?

Тема нашого заняття: « Сад- штучна екосистема. Догляд  за плодовими деревами «.
 
Скажіть , у вас дома є сад?

Які рослини ростуть в ньому?

Що вони вам дають?

Як називаються рослини, які дають плоди?

- Де ростуть плодові культури?


Висновок: « Рослини, які дають плоди – називаються плодовими культурами.

Давайте послухаємо, що таке сад?
Сад – це природне угрупування, де вирощують фруктові та ягідні рослини. Груша, вишня, персик та черешня , кущі чорної смородини, малина. На цих рослинах достигають фрукти та ягоди. Ці рослини дуже корисні людині вона отримує з них вітаміни.,

Робота по картках.

1група: Зєднайте рослину та плід

Яблоня Груша

груша слива

вишня ягода смородина

слива яблоко

смородина ягода агрус

вишня

Фізхвилинка

Руку протяніть,

Яблоко зірвіть,Став

вітер гілочку качати.

Та важко яблоко дістати.

Підпригну руку протяну.

Та швидко яблоко зірву.

-В руках в мене яблоко..

Що знаходиться в середині цього плоду.

(насінинка)

Висновок

Рослини,що мають насінинку називають насінними.

Подивіться на лодоню.

- Що ви бачите?

Абрикос

В середині цього плоду, що знаходиться?

( кісточка)

Висновок: рослини які мають кісточку називають кістянкові

Висновок : рослини ,плід яких ягода називають ягідними.

Творча робота в групах. Намалюйте рослини.

1 гр насінні рослини.

2гр кістянкові рослини.

3гр ягідні рослини.

Работа в зошитах

Намалюй улюблені фукти та ягоди.

Особливості створення саду

Сад — це насадження дерев і кущів, що щедро і тривалий час забезпечують людину їстівними плодами.

Особливостями саду є те, що під час його закладання враховують кліматичні умови, початок плодоношення і довговічність дерев, родючість ґрунту, рельєф місцевості, рівень ґрунтових вод і навіть можливості запилення та самозапилення. Ретельно добирають сорти рослин. Виявляється, слід багато знати, щоб виростити високоврожайний сад! Сади можуть охоплювати значні площі. Тоді їхню територію розбивають на окремі ділянки (квартали), з'єднані між собою дорогами.

Отже, сад, на відміну від природних екосистем, створює людина.


Хто населяє екосистему саду

Передусім до екосистеми саду належать спеціально висаджені людиною дерева і кущі. Найпоширенішими фруктовими деревами в Україні є яблуня, груша, черешня, вишня, слива, абрикос; кущами - смородина, малина, аґрус. Кримські яблука, мелітопольські черешні відомі далеко за межами України. Поруч із плодовими деревами ростуть різні бур'яни. Їх знищують, аби вони не забирали з ґрунту потрібні саду поживні речовини.

Із тваринних організмів, які найчастіше відвідують сад, заслуговують на увагу бджоли та інші комахи, що беруть участь у запиленні.

Має сад і своїх шкідників, як-от: попелицю, яблуневу плодожерку, мишей, зайців. Попелиця живиться соком рослин. Незважаючи на малі розміри, вона дуже ненажерлива. Велике скупчення попелиць на одному дереві призводить до того, що листки скручуються й засихають. А рослина невеликих розмірів (саджанець) може загинути, якщо вчасно не знищити шкідника.

Від гусені метелика яблуневої плодожерки потерпає насамперед урожай плодів. Навесні самка метелика відкладає яйця на зав'язь квітки. Плід розвивається, а всередині нього росте і розвивається гусениця, що живиться його м'якушем. Доки вона не прогризе назовні отвір, нікому й на думку не спаде, що гарне зовні яблуко «червиве». За літо одна гусениця здатна зіпсувати кілька яблук.

Узимку зайці обгризають кору молодих пагонів, завдаючи садові шкоди.

Та не всі комахи шкодять рослинам саду. Бджолам-трудівницям не поступаються працелюбністю й корисністю симпатичні сонечка. Їхні сірі з оранжевими плямками невеличкі, але прудкі личинки нищівно атакують попелиць. Одна така личинка за день з'їдає кілька десятків попелиць. Багатьох шкідників знищують мурашки, жуки туруни з металічним блиском крил, великі незграбні ропухи. Тож, побачивши цих тварин, не проганяйте та не знищуйте їх. Вони ваші надійні помічники у догляді за садом.

А ще в саду багато птахів. Для деяких дерева саду є домівкою, інші прилітають, аби поживитися гусінню та жуками.

(Пригадайте та назвіть їх.) Звичайно, влітку, коли достигне солодка черешня чи вишня, дехто з пернатих може поласувати їхнім м'якушем. Але загалом допомога птахів саду неоціненна, адже вони знищують багато шкідливих комах та їхніх личинок.

В екосистемі саду рослини і тварин об'єднують ланцюги живлення, як-от: слива - попелиця - сонечко; яблуня - гусениця - птах.


Щоб сад тривалий час приносив великі врожаї ягід і фруктів, за ним необхідний догляд

У чому полягає догляд за садом

Доглядаючи за садом, насамперед потрібно періодично обрізувати старі гілки і ті, що заважають формуванню розлогої крони. Дерева саду підживлюють добривами. У посушливий період сад поливають, особливо молоді дерева.

Щоб запобігти збиткам урожаю від комах-шкідників, садівники їх знищують. У невеликому саду шкідливих комах та їхні личинки можна збирати вручну. Так, уранці струшують і збирають хрущів. Після нічної прохолоди вони малоактивні, сидять і майже не рухаються. У садах, що охоплюють великі площі, дерева обприскують спеціальними отруйними для комах речовинами. Щоб убезпечити кору молодих дерев від поїдання мишами та зайцями, стовбури дерев на зиму обв'язують очеретом, осокою. Часто навесні у пору цвітіння саду трапляються заморозки. Захищають від них дерева за допомогою штучного задимлення. Не слід забувати і про облаштування годівниць для горобців, синиць та інших птахів, які зимують у наших краях. Навесні та влітку вони віддячать сторицею.

Дбайливо доглянутий сад віддячує людині щедрими багаторічними врожаями.

Усі екосистеми, що є в природі, різноманітні за розмірами та складом живих істот і тіл неживої природи. Але головне, що їх об'єднує, - це перетворення енергії та забезпечення безупинного колообігу речовин. Завдяки наземним і водним екосистемам на нашій планеті підтримується відносно сталий склад повітря і вміст води, триває життя.  Природні екосистеми є складовою середовища життя людини, яка навчилася створювати для своїх потреб штучні екосистеми й підтримувати їхнє існування
  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Заняття
Тема заняття: Характеристика царства Гриби. Обережно гриби. Фенологічні спостереження

Заняття
Вплив міжпредметних зв’язків на розвиток пошукових, експериментальних вмінь та дослідницьких навичок на базі гуртка з фізики

Лекція Тема : Лісові розсадники та організація їх території
Мета заняття: Освітня. Познайомити студентів із особливостями організації лісових розсадників та їх видами

Заняття
У вузькому розумінні «ДМ» спосіб медичної практики, коли лікар застосовує у веденні пацієнта тільки ті методи, корисність яких доведено...

Міністерство освіти І науки України Факультативне заняття Зміни клімату Робота
Обладнання: комп’ютер, урок-презентація, плакати, таблиця, дидактичні картки із кросвордом та запитаннями

Книга Календарно-тематичне планування до навчально-методичного комплексу
Говоріння: парна робота: запитання про уподобання. Розповіді про свої заняття протягом дня

Методична розробка відкритого заняття лозова Тема: «Екологічна криза сучасності»
Девіз уроку: «Ми не успадкували Землю від своїх батьків. Ми її узяли у позику у своїх дітей». (слайд №2)

Ради Часовоярський Центр дитячої та юнацької творчості Розробка підсумкового...
Обладнання: ноут-бук, ребуси, демонстраційні матеріали у вигляді слайдів, картки з завданнями, «карта островів», «монети»

Заняття: хімія та їжа
Учбова. Розширити знання про жири, білки, вуглеводи, вітаміни як компоненти їжі, їхня роль в організмі. Ознайомитись з класифікацією...

Інструкція до практичного заняття №15 Тема: Фізіологія центральних...
Актуальність теми: Регуляція вісцеральних функцій організму здійснюється за рахунок діяльності не тільки автономної нервової системи,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




b.ocvita.com.ua
Головна сторінка