Пошук по сайту

Біологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Інструкція до проведення практичного заняття Тема: «Хвороби ендокринної системи.»

Інструкція до проведення практичного заняття Тема: «Хвороби ендокринної системи.»





Інструкція до проведення практичного заняття
Тема: «Хвороби ендокринної системи.»

Матеріальне оснащення:одноразові шприці, гумові рукавички, ватні кульки,пінцети, металеві лотки, ножиці, фартушки, інсулін , глюкотести, скляні баночки, листки направлень,скарифікатори,капіляри, пробірки, джгути, спирт 70%.

Знати:

> Знати класифікацію ЦД

> Вміти розпізнавати клініку предіабету та ЦД

> Знати принципи лікування ЦД

> Знати етіологію дифузного токсичного зобу

> Знати клініку картину дифузного токсичного зобу

> Мати уяву про сучасні принципи лікування дифузного токсичного зобу

> Знати етіологію мікседеми

> Знати клінічну картину мікседеми

> Мати уяву про сучасні принципи лікування мікседеми.

Вміти:

 підготовка пацієнта до взяття крові та добової сечі на вміст глюкози;

 підготовка пацієнта до дослідження добового глікозуричного профілю;

 взяття крові з вени;

 побудова добової глікемічної кривої;

 техніка й правила введення інсуліну. Розрахунок дози;

 спостереження та допомога в дотриманні дієти;

 навчання пацієнта та його оточуючих правилам раціонально харчування, фізичної активності;

 невідкладна допомога при діабетичному кетоацидозі та гіпоглікемічній комі;

План проведення заняття:

 теоретичний контроль;

 відпрацювання та контроль практичних навичок;

 домашнє завдання.

Домашнє завдання : « Туберкульоз у дітей»

Література: В.С.Тарасюк «Медсестринство в педіатрії»стор. 208-218.

Л.В.Виноград «Алгоритми виконання практичних навичок в педіатрії»стор. 166,147,181, 178.

Н.О.Курдюмова «Практикум з педіатрії в модулях» стор.98-102,109.

С.К. Ткаченко « Педіатрія з курсом інфекційних хвороб та основами імунопрофілактики» 366-376.
МАТЕРІАЛИ КОНТРОЛЮ
1.Мати звернулась до медичної сестри зі скаргами на те, що малюк погано набуває в зрісті. Дитина млява, сонлива. Дитині 3 місяця. Зріст при народжені 50 см, у 3 місяці – 52 см. При огляді дитини – набряки обличчя. З товстуватими губами, язик трохи висунутий. Перенісся широке, шкіра бліда, суха,холодна на дотик. Що з дитиною?

A Гіпотироз

B Рахіт

C Гіпертіреоз

D ЛІмфатино-гіпопластичний діатез

E Хвороба Дауна

2.У дівчинки 5 років цукровий діабет. Поступила в ендокринологічне відділення зі скаргами на спрагу, частий сечопуск, втрати масу тіла. Який із симптомів зустрічається при цукровому діабеті?

A Гіпертермія

B Поліфагія

C Гематурія

D Анурія

E Піурія

3.У дівчинки 14 років, що хворіє на цукровий діабет, у школі на контрольній роботі з’явилась пітливість, підвищений м’язовий тонус, загальний тремор, слабкий пульс, зниження АТ. Які дії медсестри є першочерговими у даному випадку?

A Ввести 0,5\% глюкагон 0,1 мл

B Провести оксигенотерапію

C Застосувати серцеві глікозиди

D Дати випити солодкий чай

E Ввести 0,5\% розчин седуксену 1 мг/кг

4.Дівчинка 13 років має обтяжений анамнез з цукрового діабету. Яка з проблем може виникнути у дитини в період переддіабету?

A Підвищення цукру в крові після цукрового навантаження

B Поліурія, поліфагія, полідипсія

C Глюкозурія, гіперглікемія натще

D Спрага, сонливість, головний біль, блювання

E Підвищення м’язового тонусу, загальний тремор, зниження АТ, пітливість
5.У дівчинки 14 років, що хворіє на цукровий діабет, у школі на контрольній роботі з’явилась пітливість, підвищений м’язовий тонус, загальний тремор, слабкий пульс, зниження АТ. Які дії медсестри є першочерговими у даному випадку?

A Ввести 0,5\% глюкагон 0,1 мл

B Провести оксигенотерапію

C Застосувати серцеві глікозиди

D Дати випити солодкий чай

E Ввести 0,5\% розчин седуксену 1 мг/кг
6.Глюкагон вводиться при :

A Гіпоглікемічній комі

B Гіперглікемічній комі

C Судомному синдромі

D Набряку легень

E Астматичному стані
7.У дитини 3-х років, хворої на цукровий діабет, погіршився загальний стан, дитина стала загальмована, дихання – глибоке, шумне, артеріальний тиск знизився, з'явився біль у животі, блювання. Лікар запідозрив кетоацидоз. З діагностичню метою призначено визначення ацетону в сечі. Який колір смужки кетур – тесту [зануреної в сечу] вказує на наявність у сечі ацетону?

A Білий

B Рожевий

C Зелений

D Жовтий

E Синьо – фіолетовий

8.У новонародженої дитини діагностовано гіпотиреоз: потворне набрякле обличчя з товстими губами, збільшеним язиком, вузькі очні щілини, широке перенісся, велика голова, коротка товста шия; шкіра дуже суха, холодна на дотик. Що спричинює розвиток даного захворювання?

A Знижена продукція тиреоїдних гормонів щитоподібної залози і недостатній вміст їх у

крові

B Підвищена продукція тиреоїдних гормонів

C Підвищена функція кори наднирників

D Дефіцит інсуліну

E Знижена функція кори наднирників

9.Дитина народилася доношеною з масою тіла 2500 г., з ростом 46 см. При огляді: шкіра суха, холодна на дотик, обличчя набрякле, товсті губи, великий язик, який ледь вміщується в роті, вузькі очні щілини, широке перенісся, непропорційна велика голова, коротка товста шия. Вкажіть захворювання, для якого є найхарактерніші

наявні проблеми пацієнта.

A Тиреотоксикоз

B Гідроцефалія

C Мікроцефалія

D Гіпотиреоз

E Гіпервітаміноз Д.

10.Дитина народилася від ІІ вагітності при терміні гестації 35 тижнів з масою тіла 1800 г. Через 24 години після годування дитини грудним молоком провели обстеження на фенілкетонурію. Результат негативний. Вкажіть обов’язкове скринінгове обстеження, яке потрібно провести дитині до виписування з пологового стаціонару.

A На вроджений гіпотиреоз

B На цукровий діабет

C На алергічний діатез

D На гіпофізарний нанізм

E На аномалії розвитку.
11.Ви – медсестра ендокринологічного відділення, де лікується дитина з діагнозом:

“Гіпотиреоз”. Визначте, які проблеми Ви будете спостерігати у пацієнта з даною

патологією при проведенні медсестринського обстеження?

A Дитина на оточення не реагує, обличчя набрякле з товстими губами, язик великий

B У дитини поліурія

C У дитини глюкозурія

D У дитини гіперглікемія

E У дитини в крові бластні клітини

12.Ви - медична сестра ендокринологічного відділення. До Вас звернулася дитина із скаргами на спрагу, сонливість, головний біль, нудоту, посилений апетит, схуднення, збільшення сечовиділення. Який з методів лабораторного обстеження найбільш інформативний при цьому стані?

A Ревмопроби

B Загальний аналіз крові

C Сечовину крові

D Аналіз крові та сечі на вміст глюкози

E Печінкові проби
13.Хлопчик, 10 років з підозрою на цукровий діабет поступив в ендокринологічне відділення для підтвердження діагнозу. Реалізуючи IV етап медсестринського процесу, медсестра повинна підготувати його до забору:

A Кал на яйця глист

B Крові з вени для визначення рівня гормонів

C ЗАК ( загальний аналіз крові )

D ЗАС ( загальний аналіз сечі )

E Крові на глюкозу


14.Дитина 8 років поступає в ендокринологічний диспансер з цукровим діабетом. Реалізуючи І етап медсестринського процесу, медсестра повинна звернути увагу на:

A Наявність захворювання в обох батьків

B Контакт з хворою дитиною в класі

C Початок захворювання через 2 тижні після перенесеної стрептококової ангіни

D Стать дитини

E Надмірне харчування

15. Головними симптомами початкового періоду діабету є:

A гіпертрихоз, гіпертензія, тахікардія

B анурія, гіпергідроз, блідість шкіри;

C полідипсія, гіпертензія, тахіпное;

D поліурія, полідипсія, поліфагія

E нічний енурез, гіперемія, набряк слизової оболонки ротової порожнини.

16.Дитина 10 років страждає на цукровий діабет І типу. Після ін’єкції інсуліну дитина не поїла. На другому уроці раптово з’явилось відчуття голоду, тремтіння в кінцівках, шкіра стала вологою. З чого необхідно почати надання невідкладної допомоги дитині на догоспітальному етапі?

A Дати дитині цукерку, солодкий чай

B Госпіталізувати

C Ввести п/шкірно 0,1\% розчин адреналіну

D Ввести в/венно преднізолон

E Ввести в/м’язово 25\% розчин магнію сульфату
17.Яка початкова доза інсуліну становить в разі діабетичної коми?

A 0,3 – 0,4 ОД/кг

B 0,6 – 0,8 ОД/кг

C 0,05 – 0,08 ОД/кг

D 0,1 – 0,2 ОД/кг

E 0,5 – 0,6 ОД/кг
18.Мальчик, 14 лет, страдает сахарным диабетом. После инъекции инсулина не принял пищу. Кожные покровы побледнели, покрылись холодным потом, появилось чувство голода. Как оказать неотложную помощь ребенку?

A вызвать скорую помощь

B ввести в/в физиологический раствор

C ввести в/в 4\% раствор натрия гидрокарбоната

D уложить в постель, укрыть

E дать сладкий чай, накормить
19.У дівчинки 10 років, яка знаходиться на стаціонарному лікуванні, після тривалого порушення дієти (вживання цукерок), спостерігаються спрага, нудота, блювання, біль у животі, глибоке шумне дихання, посилення діурезу, відчуття запаху ацетону у видихуваному повітрі. Вкажіть найдоцільніші дії медсестри.

A Промити шлунок

B Підготувати простий інсулін

C Провести оксигенотерапію

D Здійснити санацію ротової порожнини

E Поставити очисну клізму.
Задачі

Задача №1

Дівчинку віком 11 років доставили до ендокринологічного відділення. Вона скаржиться на млявість, сонливість, біль у животі. Народилась від першої вагітності. Росла і розвивалась відповідно до віку.Часто хворіла на ГРВІ, у віці 9 років перехворіла на епідемічний паротит. Батьки здорові.

Протягом 3 міс дівчинку турбували спрага і поліурія. До лікаря батьки не звертались. 3 дні тому у дівчинки З’явились млявість , сонливість,адинамія, біль у животі, блювання. Вона стала погано орієнтуватись у просторі.

Об´єктивно: стан тяжкий, дитина сонна , загальмована, на запитання відповідає повільно. Шкіра суха яскравого забарвлення. Дихання глибоке, 36 за хв., у повітрі, що видихає дівчинка , запах ацетону. Тони серця приглушені. Язик вкритий білим нальотом, сухий. Живіт злегка здутий.

Діагноз:Цукровий діабет, початок гіперглікемічної коми.

Виявіть дійсні та потенційні проблеми . Складіть план догляду стосовно пріоритетної проблеми.

Задача №2

Дитині 8 років, хвора на цукровий діабет, отримує інсулін. Після одної з п/к ін'єкцій інсуліну дитина почала скаржитись на сильний головний біль та слабкість, шкіра бліда, хворий спітнів.

Питання:

1. Чим можна пояснити такий стан дитини?

2. Яку невідкладну допомогу потрібно надати?
Клінічна задача №3

До лікарні привезли дитину 10 років, яка втратила свідомість, слабкий і частий пульс – 140 уд/хв., шумне дихання – 35/хв. Хворіє 3 день. Хвороба почалася з блювання і загальної слабкості. при госпіталізації в аналізі сечі виявлено цукор і ацетон.

Питання:

1. Про яку хворобу можна думати?

2. Чим можна пояснити погіршення стану дитини?

3. Яке дослідження треба провести хворій дитині? Яку невідкладну допомогу потрібно надати дитині?

4. Якого режиму і нагляду вона потребує?
Задачі

Задача №1

Дівчинку віком 11 років доставили до ендокринологічного відділення. Вона скаржиться на млявість, сонливість, біль у животі. Народилась від першої вагітності. Росла і розвивалась відповідно до віку.Часто хворіла на ГРВІ, у віці 9 років перехворіла на епідемічний паротит. Батьки здорові.

Протягом 3 міс дівчинку турбували спрага і поліурія. До лікаря батьки не звертались. 3 дні тому у дівчинки З’явились млявість , сонливість,адинамія, біль у животі, блювання. Вона стала погано орієнтуватись у просторі.

Об´єктивно: стан тяжкий, дитина сонна , загальмована, на запитання відповідає повільно. Шкіра суха яскравого забарвлення. Дихання глибоке, 36 за хв., у повітрі, що видихає дівчинка , запах ацетону. Тони серця приглушені. Язик вкритий білим нальотом, сухий. Живіт злегка здутий.

Діагноз:Цукровий діабет, початок гіперглікемічної коми.

Виявіть дійсні та потенційні проблеми . Складіть план догляду стосовно пріоритетної проблеми.

Задача №2

Дитині 8 років, хвора на цукровий діабет, отримує інсулін. Після одної з п/к ін'єкцій інсуліну дитина почала скаржитись на сильний головний біль та слабкість, шкіра бліда, хворий спітнів.

Питання:

1. Чим можна пояснити такий стан дитини?

2. Яку невідкладну допомогу потрібно надати?
Клінічна задача №3

До лікарні привезли дитину 10 років, яка втратила свідомість, слабкий і частий пульс – 140 уд/хв., шумне дихання – 35/хв. Хворіє 3 день. Хвороба почалася з блювання і загальної слабкості. при госпіталізації в аналізі сечі виявлено цукор і ацетон.

Питання:

1. Про яку хворобу можна думати?

2. Чим можна пояснити погіршення стану дитини?

3. Яке дослідження треба провести хворій дитині? Яку невідкладну допомогу потрібно надати дитині?

4. Якого режиму і нагляду вона потребує?

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК

Послідовність

Зміст

Мета

Діагностична

Показання

Призначення лікаря

Місце проведення

Поліклініка, стаціонар, домашні умови

Робота з пацієнтом

Навчити матір або дитину проводити глюкотест, або отримай дозвіл на проведення процедури.

Оснащення

Чиста та суха склянка, свіжа сеча, глюкотест, гумові рукавички

Попередня підготовка

Вимий руки, надягни рукавички, збери порцію сечі в склянку.

Алгоритм виконання


1. Папір з глюкотесту занури в сечу на 2-3 с.

2. Поклади цю стрічку паперу на білу пластинку з набору глюкотесту.

3. Отримане забарвлення на папері порівняй з кольоровою шкалою з набору.

4.Якщо в сечі є глюкоза, папір змінює колір. За шкалою приблизно визнач рівень глюкози

5. Про наявність глюкози в сечі повідомте лікаря.

Заповнити мед.док.

Зробити відмітку в листку призначень.




Визначення рівня глюкози в сечі за допомогою глюкотесту




Техніка збирання сечі для дослідження на глюкозу


Послідовність

Зміст

Мета

Діагностична

Показання

Призначення лікаря

Місце проведення

Поліклініка, стаціонар, домашні умови

Робота з пацієнтом

Навчити матір або дитину збирати сечу, або отримай дозвіл на проведення процедури.

Оснащення

Чиста та суха склянка, свіжа сеча, скляна паличка,гумові рукавички, бланк направлення, чистий сухий горщик.

Попередня підготовка

Вимий руки, надягни рукавички, збери порцію сечі в склянку.

Алгоритм виконання


  1. Сечу для дослідження збирайте протягом доби.

  2. Не враховуйте першу ранкову порцію сечі.

  3. Сечу збирайте з 6 год (8 год) ранку до 6 год (8 год) ранку наступної доби.

  4. Сечу збирайте в 2- литрову банку, яку треба зберігати в темному прохолодному місті.

  5. Визначте добову кількість сечі.

  6. Ретельно розмішайте сечу скляною паличкою.

  7. В суху , чисту склянку налийте 150-200 мл сечі.

  8. Заповніть бланк направлення



Направлення до клінічної лабораторії

Аналіз сечі на глюкозу

П.І.Б. дитини_________________

Вік __________________________

Відділення___________________

Д/А___________________________

Діагноз_______________________

Кількість виділеної рідини______

Дата_________________________

Підпис______________________-


Заповнити мед.док.

Зробити відмітку в листку призначень.




Тест на толерантність до глюкози та будування

глікемічної кривої.

Послідовність

Зміст

Мета:
Показання

Місце проведення

Робота з пацієнтом

Оснащення


Алгоритм виконання

Діагностична ( виявлення початкових форм порушення вуглеводного обміну)

Призначення лікаря( тест проводиться при показниках натще до 6,1 ммоль/г.)

Стаціонар, поліклініка.

Пояснити матері дитини хід та мету процедури отримати дозвіл.

100 мл теплої перевареної води, порція глюкози в залежності від маси тіла- 1,75 г/кг ( але не більше 75 г), скарифікатори, ватні кульки, гумові рукавички, спирт 70% та 96%, піпетки

  1. Встановити кількість глюкози в крові натще

  2. Дати випити дитині 100 мл теплої перевареної води з порцією глюкози в залежності від маси тіла- 1,75 г/кг ( але не більше 75 г),

  3. Надалі визначити кількість глюкози в крові через 30, 60, 120, 180 хв.

  4. В кривій нормоглікемічного типу показник ендогенної глікемії складає 5,5 ммоль/л

  5. Через 30 хв ця цифра підвищується і досягає максимального рівня 7.4

  6. Через 60 хв цифра дорівнює 6.9

  7. Через 120 хв -6.3

  8. Через 120 хв- 5.5

При порушенні вуглеводного вуглеводного обміну тип глемічної кривої не відповідає нормі.

Додаток

Результат

трактування

Натще

Через 2 години після

Прийому розчину цукру

Норма

До 5,5 ммоль/л

До 7.8 ммоль/л

Гіперглікемія натще

До 5.6-6.1 ммоль/л

До 7.8 ммоль/л

Толерантність порушена

До 6.1ммоль/л

7.8-11.1 ммоль/л

Цукровий діабет

Більше 6.1 ммоль/л

Більше 11.1 ммоль/л



Тип

Глікемічної

кривої

Показники аналізу крові в динаміці(ммоль/л)

Висновки

натще

Через

30 хв

Через

60хв

Через

120 хв

Через

180 хв




Нормоглікемічний

5.5

(3.8-5.8)

7.7

(6.3-9.0)

6.9

(5.8-7.9)

6.4

(5.5-7.1)

5.5

(3.8- 6.0)

Норма

Сумнівний

5.6

(4.3-6.4)

8.4

(7.9-8.8)

7.4

(6.5-7.9)

6.8

(6.05-7.7)

4.2

(4.4-6.3)

Зміна 2-х даних показники для спеціального обстеження

Гіперінсулінемічний

3.6

(3.0-4.6)

4.6

(4.0-5.5)

4.9

(2.4-5.2)

3.8

(2.5-3.9)

2.4

(2.3-5.4)

Активність інсулярного апарату підвищена

Гіпоінсулінемічний

6.0

(5.4-7.3)

10.6

(8.5-12.20

9.0

(7.7-11.8)

7.3

(6.9-11.2)

6.3

(2.9-7.3)

Підвищені 3 і більше показників – активність інсулярного апарату знижена


Введення інсуліну.

Послідовність

Зміст


Примітка

Показання:

Визначає лікар(цукровий діабет)





Мета:

лікувальна




Робота з пацієнтом:

Пояснити матері хід та мету процедури,отримати дозвіл. Психологічно підготуй дитину





Ускладнення:

Ліподистрофія ,гіпоглікемічна кома, діабетична кома.




Протипоказання:

гіпоглікемічна кома,опіки, поранення в ділянках де треба зробити ін´єкцію.




Місце виконання:

Лікувально-профілактичні заклади та в домашніх умовах.





Підготувати необхідне:

Флакон з інсуліном, стерильні ватні кульки, інсуліновий шприц, 70% спирт,одноразові шприци 1,0;2,0;стерильний лоток,пінцети.

Інсулін зберігають в холодильнику.

Алгоритм виконання:

Дезінфекція
Заповнити докуметацію

Візьми інсулін з холодильника за 15-20хвилин до введення.

Уважно перевір назву препарату, термін придатності, цілісність флакону та якість інсуліну.

Вимий руки. Знезараж. Одягни стерильні гумові рукавички. Підготуй в стерильний лоток інсуліновий шприц, 3 ватні кульки змочені 70% спиртом,1 суху. Зніми металевий ковпачок з флакону інсуліну, оброби гумову пробку ватною кулькою , змоченою 70% спиртом.

Набери в шприц призначену дозу інсуліну на одну поділку більше. Витисни повітря та надлишок інсуліну.

В шприцу повинна залишитись точно призначена доза. Допоможіть дитині зайняти зручне положення. Оберіть анатомічну ділянку для виконання п/ш ін´єкції. Обробіть руки 70 %спиртом. Двічі обробіть місце ін´єкції стерильним ватним тампоном, зволожений 70% спиртом. Дайте йому висохнути. Обережно зробіть складку з підшкірної жирової клітковини. Уведіть голку на 2/3 довжини під кутом 45 градусів.Підтримуючи тканини,відтягніть поршень. Уведіть інсулін повільно. Прикладіть суху стерильну ватну кульку до місця ін´єкції. Легко виведіть голку під тим самим кутом, одночасно відпускаючи складку шкіри. Не протирайте та не масуйте місце ін´єкції. Спитайте дитину про її самопочуття.

Нагодуй дитину через 15-20 хв. після введення інсуліну.

Забезпеч фізичний спокій.
Продезінфікуйте шприци та ватні кульки, фартух та гумові рукавички.
Зробити відмітку в листку призначень

Використовуй одноразові інсулінові шприци.

При відсутності інсулінового шприца використовуй звичайний шприц, перерахувавши дозу інсуліну в мілілітри.

Пам'ятай!

В одному мл – 40 ОД інсуліну, в 0,1 мл – 4 ОД.

Міняй періодично місце ін'єкції.

Не можна вводити одним шприцом різні види інсуліну.


Сбор мочи на глюкозурический профиль.

Глюкозурия - это появление глюкозы в моче.

Глюкозурический профиль это исследование содержания глюкозы в моче в различные периоды суток для коррекции рассчитанной дозы инсулина или таблетированных сахараснижающих препаратов.

Для этого мочу собирают в течении суток с 7 утра до 7 следующего дня в 4 приема (порции):

1 порция - от завтракадо ооеда(7 -14 ).

2 порция - от обеда до ужина (14™-19°°)

3 порция - от ужина до 23; П (19р0-2300).

4 порция - ог 23 до завтрака следующего дня (23 -71' ).

Каждую порцию мочи измеряют в миллилитрах и определяют в ней глюкозу в процентах, что позволяет определить потери сахара за порцию, сутки, и тем самым уточнить дозу вводимого инсулина или таблеток, т.к. их рассчитывают и корригируют по сахару мочи.

Радіоізотопна діагностика. Радіоізотопна діагностика – вивчення патологічних змін органів і систем з використанням спеціальних радіоактивних ізотопів. За допомогою введення в організм людини спеціальних радіоактивних сполук, які поширюються в організмі та накопичуються в певних органах, аналізують обмін речовин, функцію органів, секреторно-екскреторні процеси. До радіоізотопних методів належать радіометрія, радіографія, сканування, сцинтиграфія. Радіометрію (метод, визначення концентрації радіоізотопів в органах і тканинах) застосовують для вивчення функціонального стану щитоподібної залози шляхом визначення накопичення 131І або 99mТс.

Особливе значення радіоізотопна діагностика має при дослідженні пухлин. Такі ізотопи, як 111І, 99mТс-пірофосфат, 57Со, 67Са, вибірково накопичуються в певних пухлинних тканинах. Радіоізотопи використовують для визначення функції зовнішнього дихання, сцинтиграфії легень, аналізу легеневого кровообігу, функціонального й анатомічного стану нирок.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Інструкція до практичного заняття №23 Тема: Фізіологія серцево судинної системи
Тема: Фізіологія серцево – судинної системи. Дослідження регуляції судинного тонусу

Інструкція до практичного заняття №15 Тема: Фізіологія центральних...
Актуальність теми: Регуляція вісцеральних функцій організму здійснюється за рахунок діяльності не тільки автономної нервової системи,...

Інструкція до практичного заняття №30 Тема: Обмін речовин І енергії. Терморегуляція
Тема: Обмін речовин І енергії. Терморегуляція. Дослідження температури тіла людини та її регуляція

Інструкція до практичного заняття №29 Тема: Обмін речовин І енергії. Терморегуляція
Тема: Обмін речовин І енергії. Терморегуляція. Енергетичний обмін та методи його дослідження

Лекція№1 Хвороби нервової системи
Теплове перегрівання (гіпертермія) захворювання, яке характеризується розладом функцій центральної нервової системи та інших органів...

Інструкція про порядок проведення навчальних екскурсій та навчальної практики

Лекція 6 Фізіологія ендокринної системи
Наука,що вивчає розвиток, будову І функцію залоз, що виробляють гормони, а також механізм їх синтезу, вплив на організм,називається...

Заняття
Тема заняття: Характеристика царства Гриби. Обережно гриби. Фенологічні спостереження

Заняття
Мета заняття : познайомити дітей з плодовими культурами, видами плодових культур

План-конспект практичного заняття з історії України в 5 класі «Які...
Дослідити історичні назви об’єктів рідного села,поповнити знання учнів про його історію. Удосконалювати навички роботи з історичною...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




b.ocvita.com.ua
Головна сторінка