Пошук по сайту

Біологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Людина розумна початковий рівень

Людина розумна початковий рівень







ЛЮДИНА РОЗУМНА
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ

1. Процес виникнення і формування людини в процесі еволюції називається

а) овогенез;

б) ароморфоз;

в) асиміляція;

г) антропогенез.

2. Предками людей вважають

а) гібонів;

б) шимпанзе;

в) пропліопітеків;

г) дріопітеків.

3. Є такі етапи антропогенезу, як

а) деревні мавпи;

б) найдавніші люди;

в) давні люди;

г) перші сучасні люди.

4. Фактори, які сприяють антропогенезу, — це

а) канібалізм;

б) суспільний спосіб життя;

в) конкуренція;

г) праця;

д) мислення.

5. Наявність одягу, житла, мисливства, гончарства характерні для

а) австралопітеків;

б) пітекантропів;
в)синантропів;

г) кроманьонців;

д) неандертальців.

6. Перші знаряддя праці виготовлялись із

а) заліза; г) кременю;

б) дерева; д) граніту.

в) кісток;

7. Група людей, що склалася у певних географічних умовах, називається

а) нація;

б) народність;

в) населення;

г) раса.

8. Сучасні раси людей — це

а) біла;

б) американоїдна;

в) європеоїдна;

г) негроїдна;

д) монголоїдна.

9. Українці належать до раси

а) монголоїдної;

б) негроїдної;

в) європеоїдної.

10. На території України проживають представники рас

а) монголоїдної;

б) негроїдної;

в) європеоїдної.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ

1. Теорію походження людини від людиноподібних мавп обґрунтував

а) К. Лінней;

б) І. Мечников;

в) І. Павлов;

г) Ж.-Б. Ламарк;

д) Ч. Дарвін.

2. Людина належить до систематичних груп

а) Царство Дроб'янки;

б) Царство Тварини;

в) Тип Хордові;

г) Клас Ссавці;

д) Ряд Мавполюди;

е) Ряд Примати.

3. Соціальними рушійними силами антропогенезу є

а) суспільний спосіб життя;

б) конкуренція;

в) зледеніння;

г) праця;

д) мислення.

4. Предки людей, які пересувалися на двох ногах, не виготовляли знарядь праці, — це

а) дріопітеки;

б) пропліопітеки;

в) шимпанзе;
г)синантропи;

д) австралопітеки.

5. Початком формування людини є

а) прямоходіння;

б) життя стадами;

в) використання вогню;

г) виготовлення знарядь праці.

6. Найбільш схожі на людей сучасного типу

а) неандертальці; б)синантропи;

в) кроманьйонці;

г) австралопітеки.

7. Гейдельберзька людина належить до групи

а) дріопітеки;

б) австралопітеки;

в) найдавніші люди;

г) давні люди;

д) перші сучасні люди.

8. Членороздільна мова характерна для

а) австралопітеків;

б) неандертальців;

в) кроманьонців;

г) пітекантропів.

9. Біологічні рушійні сили антропогенезу — це

а) мова;

б) мислення;

в) спадковість;

г) мінливість;

д) боротьба за існування.

10. Мовна, економічна, територіальна спільність людей, що склалася історично, називається

а) раса; в) нація;

б) народність; г) населення.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

1. Є такі докази походження людини від тварини, як

а) подібні зародки;

б) подібна зовнішня будова;

в) схожі фізіологічні процеси;

г) схожі хромосоми;

д) рудименти, атавізми;

е) подібна внутрішня будова.

2. Є такі ознаки відмінності людини від людиноподібних мавп

а) відсутність волосяного покриву тіла;

б) більший об'єм головного мозку;

в) прямоходіння;

г) нігті на пальцях;

д) мислення;

е) праця;

є) здатність розрізняти кольори.

3. Зміни, що сталися у людиноподібних мавп під дією біологічних рушійних сил антропогенезу, — це

а) поява мови;

б) прямоходіння;

в) зменшення зубів, щелеп;

г) виготовлення знарядь праці;

д) склепіння стопи;

е) зменшення швидкості пересування і фізичної сили.

4. Зменшенню залежності людини від несприятливих умов довкілля сприяли

а) свідомість; г) прямоходіння;

б) суспільний спосіб життя; д) праця;

в) мислення; е) мова.

5. Появі і розвитку мови сприяли

а) боротьба за існування;

б) суспільний спосіб життя;

в) праця;

г) спадковість;

д) вплив довкілля.

6. Для періоду найдавніших людей характерні

а) соціальні рушійні сили антропогенезу;

б) біологічні рушійні сили антропогенезу;

в) мова;

г) мислення;

д) природний добір;

е) мінливість;
є) спадковість.

7. Природний добір сприяв виживанню особин

а) фізично сильніших;

б) здатних до праці;

в) спритніших;

г) здатних до мислення;

д) здатних до спілкування.

8. Властивості людини, які не успадковуються, — це

а) прямоходіння;

б) здатність до праці;

в) мова;

г) кольорове бачення;

д) абстрактне мислення.

9. Відмінності рас людей є результатом

а) різного походження;

б) різних напрямків еволюції;

в) пристосування до умов довкілля;

г) належності до різних видів.

10. Доказами єдності усіх рас є

а) порівняльно-анатомічні; .

б) фізіологічні;

в) ембріологічні;

г) об'єм мозку;

д) мова;

е) потомство міжрасових шлюбів.

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

1. Чим пояснити відмінності в об'ємі головного мозку у пітекантропа — 1100 см3; у неандертальця 1300-1600 см3; у кроманьйонця — 1500-1800 см3? Яке це мало значення в еволюції людини?

2. Яке значення в еволюції людини мало використання вогню?

  1. Чим пояснити поступове зменшення розмірів щелеп і зубів в процесі антропогенезу?

  2. У кроманьйонців є підборідний виступ. Чим пояснити його відсутність у найдавніших і давніх людей?

5.Доведіть, що людина походить від тварин.

  1. Розкрийте роль біологічних і соціальних рушійних сил нарізних етапах антропогенезу.

  2. Які фактори сприяли виживанню неандертальців і кроманьйонців у льодовиковий період?

  1. Яке значення в еволюції людини мав суспільний спосіб життя?

  2. Яка роль знарядь праці в еволюції людини?

  1. Які фактори сприяли розвитку мови?

  2. Темний колір шкіри захищає людей негроїдної раси від надмірної сонячної радіації. Чому шкіра у них не світлішає, якщо вони тривалий час проживають у Києві?

  3. Доведіть єдність походження всіх рас.

  4. Чим схожі людина і сучасні людиноподібні мавпи?

  5. Який вплив здійснюють природні і соціальні фактори на стан здоров'я людини?




54



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Екологія люпини початковий рівень
Регулярні зміни життєвих процесів, що відбуваються на всіх рівнях життя, називаються

Уроки з біології для 11 класів
Підручник – Біологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас. Балан П. Г., Вервес Ю. Г., Поліщук В. П. Київ. Генеза. 2011

І. П. Павлов Мета навчальна
Людина – найвищий продукт зеленої природи. Але для того, щоб насолоджуватись скарбами природи, людина повинна бути здоровою, сильною...

Бо людина часточка пригоди, її господар,її
Не свято кожного з нас,бо людина часточка пригоди, її господар,її захисник. Всі,хто сьогодні живе,відповідають за природу перед нащадками,перед...

Еволюція людини антропогенез
Процес історико-еволюційного формування фізичного типу людини, початковий розвиток його трудової діяльності, мови, а також побудови...

Світ, який не повинен загинути людина І довкілля: сучасний аспект...
Кожна людина, як І вся людська діяльність, не лише не відділені від природи, а й є її частиною. Саме життя, подальше існування цивілізації...

Дипломна робота з предмету: „Екологія гірничого виробництва” на тему:...
На початку це явище носило лише локальний характер, І природа цілком могла забезпечити потреби людини. Але в процесі еволюції людина...

Календарно-тематичне планування з предмету «Екологія»
Календарно-тематичне планування для 11 кл складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: природничо-математичний...

Ліна Костенко Записки українського самашедшого
Радше меланхоліком, ніж флегматиком. Раціо в мені явно переважало, поки не зустрів свою майбутню дружину. Тоді на деякий час взяло...

Урок Біології Ми вже звикли, що кожна тема, кожен розділ навчальної...
В україні така робота здійснюється за програмами "Природа І людина", "Людина І культура", "Природа, наука І техніка", "Природа І...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




b.ocvita.com.ua
Головна сторінка