Пошук по сайту

Біологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2013/2014 навчальному році

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2013/2014 навчальному році





Рекомендації

щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2013/2014 навчальному році
О.А.Зайцева, методист Центру

аналізу та прогнозування

розвитку освіти


  1. ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з біології для учнів 8 – 11 класів відбудеться 16 листопада 2013 року

  2. Початок роботи о 10 годині. На виконання завдань відводиться 4 години.

  3. Тексти завдань будуть розміщені на сайті КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» у день проведення олімпіади. Код доступу до завдань буде надіслано електронною поштою в день проведення олімпіади о 8.00.

  4. Особливі умови

    • під час виконання завдань олімпіади не допускається використання підручників, довідників, атласів, інших навчальних посібників.

    • при виконанні олімпіадних робіт з біології дозволяється користуватись калькулятором;

    • голова журі та його заступник несуть особисту відповідальність за секретність завдань до моменту оприлюднення;

  5. Організаційний аспект

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології проводиться у два тури: теоретичний та практичний. Учасники виконують завдання у два етапи по дві години кожний з перервою – 20 хвилин.

З метою створення рівних умов для виконання завдань кожен учень повинен отримати примірник тестових завдань та бланк практичної роботи на тій мові, яка для нього є мовою навчання. Для виконання завдань, кожен учень на початок олімпіади повинен при собі мати: ручку (2 шт.), олівець простий, олівці кольорові, гумку, лінійку, калькулятор. Тиражування завдань слід розпочинати в присутності голови та членів журі за годину до початку олімпіади.

  1. Характеристика завдань

Теоретичний тур

Для теоретичного туру олімпіади характерні такі типи завдань:

  • завдання, що вимагають відтворення знань, пояснення того чи іншого біологічного явища;

  • завдання, що потребують від учасників застосування знань з інших навчальних дисциплін та формулювання власних висновків;

  • завдання, що вимагають від учасників уміння аналізувати, зіставляти факти, висловлювати судження під час розгляду різних точок зору на предмет дослідження;

  • завдання, якими передбачено формулювання гіпотези на основі експериментальних даних.

Тестові завдання групи А передбачають вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.

Тестові завдання групи Б передбачають вибір усіх можливих правильних відповідей із п’яти запропонованих (кількість правильних відповідей може бути від однієї до п’яти).

Тестові завдання групи В містять кілька завдань до поставленої умови. Серед них: завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності.

Більш складним є тест групи В, запитання якого для правильної відповіді окрім фактичних знань вимагають і вміння ці знання застосовувати, аналізувати та робити висновки. При цьому саме завдання може мати форму, наприклад, опису експерименту, який учень має проаналізувати та зробити певні висновки, чи завданням у графічній формі, яке вимагає уміння "видобувати" інформацію, наявну у непрямій формі.

Аналізуючи відповіді на такі питання, можна зробити висновки про вміння учнів порівнювати дані, наведені в умові, використовувати при цьому знання з інших розділів біології та з інших наук.

Практичний тур

Практичний тур складається із завдань, які мають на меті визначити рівень практичних умінь учнів.

Перед проведенням ІІ туру необхідно провести з учасниками інструктаж з охорони праці, відповідно до виду роботи, та зафіксувати це в окремому протоколі. Звертаємо увагу, що учні мають право ставити свій підпис тільки з 14 років; діти, які не досягли вказаного віку, пишуть своє прізвище повністю.

Необхідні матеріали та обладнання

  • комп’ютер (для перегляду зображень), мікроскопи, лабораторне обладнання, необхідне для виготовлення тимчасових препаратів.

  • гербарний матеріал вищих рослин: листя дерев'янистих та трав’янистих рослин, квітки, зразки лишайників;

  • вологі препарати різних класів тварин;

  • колекції комах різних рядів;

  • постійні препарати тканин рослин, тварин та людини;

  • опудала птахів та ссавців.

Усі частини тестового туру розподіляються на спеціальні розділи, співвідношення між якими визначається встановленим регламентом, який зазначено в таблиці 1.

Таблиця 1

Перелік тем, за якими будуть складатися завдання

Клас

Тема

8

Біологія рослин. Біологія тварин.

9

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини.

10

Біологія рослин.

Біологія тварин.

Біологія людини.

Основні властивості організмів.

Універсальні властивості організмів (клітина).

Вірусологія. Еволюція.

11

Біологія рослин.

Біологія тварин.

Біологія людини.

Генетика.

Селекція.

Розмноження та індивідуальний розвиток організмів.

Вірусологія.

Екологія.

  1. Оцінювання.

Методичні рекомендації щодо оцінювання робіт будуть надіслані одночасно з кодом доступу до методичних рекомендацій щодо перевірки та завдань – у день проведення олімпіади після 14.00.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тести групи а (1 бал)
Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології 2013 – 2014 навчальний рік 10 клас

Методичні рекомендації щодо проведення Першого заняття в дошкільних...
України розпочнеться з урочистостей, присвячених Дню знань. Використання розмаїття етнічних культурних надбань регіонів нашої країни:...

Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
Тестові завдання групи Б. (Правильними можуть бути один або кілька варіантів відповідей)

Методичні рекомендації щодо викладання іноземних мов у 2013-2014 навчальному році
Київ, видавничий дім «Освіта», 2012 рік. Основна ціль вивчення іноземних мов у першому класі залишається пропедевтичною. На практиці...

Конкурс проходитиме відповідно до умов проведення, прописаних у листі...
Про проведення районного етапу Всеукраїнського конкурсу школярів І учнівської молоді

І етап (шкільний) Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
Паразитичним організмом є: а трюфель; б дріжджі; в фітофтора; г зморшки, д опеньки?

І етап (шкільний) Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
До комах із повним перетворенням належить: а комар малярійний; б клоп італійський; в тарган чорний; г воша платяна, д бабка

Методичні рекомендації до проведення обласного етапу Всеукраїнської...
Всеукраїнська історико-географічна експедиція “Історія міст І сіл України” започаткована у квітні 2006 року І носить довгостроковий...

Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку у загальноосвітніх навчальних закладах
Новий 2013-2014 навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах України розпочнеться з урочистостей, присвячених Дню знань

Методичні рекомендації щодо організації навчально виховного процесу...
Методичні рекомендації щодо організації навчально виховного процесу в 2015-2016 навчальному році – Пирятин: рмк, 2015. – 184с



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




b.ocvita.com.ua
Головна сторінка